Stacks Image 158

Signatuurboeken


Het is een uniek concept, een onderscheidend cadeau, prachtig geschreven en vormgegeven op topniveau — met verrassende reacties als resultaat. Kortom, bent u op zoek naar de ultieme waardering voor iemand, dan is dit de aanrader bij uitstek.

Toon Gerbrands
Algemeen directeur PSV

Zoekt u een bijzonder geschenk voor een CEO, directeur, voorzitter, hoogleraar of een ander prominent persoon van uw organisatie? Omdat hij/zij met pensioen gaat, jarig is of een jubileum viert? En hééft die persoon alles al? Of kan hij/zij het cadeau dat u in gedachten heeft net zo goed zelf betalen? Dan biedt een signatuurboek uitkomst: een papieren monument in de vorm van een geschreven portret. Op maat gemaakt. Uniek, exclusief en persoonlijk. Met een waarde die niet in geld uit te drukken is.


Eervol, mooi, ontroerend, soms confronterend en altijd verrassend: een signatuurboek is een document voor het leven, maar vooral van je eigen leven. Schitterend cadeau met een grote emotionele waarde.

Jacco Eltingh
Topondernemer en voormalig toptennisser


E
en signatuurboek is een boek met verhalen, anecdotes, observaties en herinneringen van medewerkers, vrienden en/of familie die tezamen een treffend beeld geven van de persoon:

• Over zijn karakter
De gedrevenheid. Het enthousiasme. De humor. Het perfectionisme. De vasthoudendheid. De social skills. De durf. De charme. Het ongeduld.
• Over zijn talenten
De visionair. De snelle denker. De strateeg. De onderhandelaar. De woordkunstenaar. De communicator.
• Over zijn verdiensten
De successen. De meesterzetten. De lessen. De teleurstellingen. Wat anderen van hem kunnen (konden) leren.
• Over zijn persoon
De vader. De kunstminnaar. De bourgondiër. De reiziger. De oldtimer-liefhebber.
(
Hij staat vanzelfsprekend ook voor zij)


Wij zijn helemaal happy met de signatuurboeken. Het is elke keer weer een persoonlijk, origineel en gaaf cadeau. Heerlijk om te geven, maar vooral: heerlijk om te krijgen. Niet alleen voor de medewerker, maar ook voor zijn of haar familie zullen de verhalen, de meningen, de anekdotes en de mooie foto's nog lang een kostbare herinnering blijven. Een signatuurboek is eigenlijk een erfstuk.

Bas van der Veldt
CEO AFAS Software



Voor een signatuurboek heeft Guinevere verschillende modellen ontwikkeld. De basis is: interviews met getrouwen om de persoon heen. Dat kan variëren van de secretaresse of de financieel directeur tot een zoon of dochter. Al die verhalen en observaties — leerzaam, hilarisch, ontroerend, mooi — geven de lezer inzicht in leven en werken.

U kunt kiezen voor de totale verrassing. U vertelt niets. Niemand vertelt iets. De persoon in kwestie wéét dus van niets — wat hem of haar vermoedelijk niet al te vaak overkomt. Wij stellen voor om twee mensen als 'hoofdredacteuren' te benoemen: uit de persoonlijke sfeer (de partner, een zoon of dochter) en uit de werksfeer. In samenspraak met de makers van Guinevere beslissen zij over vorm en inhoud.

U kunt ook open kaart spelen. U betrekt de persoon om wie het gaat bij de constructie van zijn eigen papieren monument. U kunt hem bijvoorbeeld vragen wie die getrouwen zouden kunnen zijn. Wat zij zeggen, daar gaat hij natuurlijk
niet over, maar duidelijk is dat het boek een feestje moet blijven. In deze opzet zou hij bijvoorbeeld ook mogen kiezen om 'de club' iets terug te geven. In een interview kan hij uitleggen wat zijn vakfilosofie is. Waar hij voor staat. Wat wil hij (jonge) mensen graag meegeven? Wat is zijn betekenis geweest voor de organisatie? Hoe ervoer hij de mooie en de moeilijke momenten? Kortom, wat is zijn legacy?


Als ontvanger van het signatuurboek krijg je een unieke inkijk in je eigen leven door de ogen van anderen: collega's, vrienden en zakenrelaties. Openhartige ontboezemingen waardoor je soms een traantje moet wegpinken, een enkele keer ook met de verzuchting: joh, had dat eens eerder gezegd. Het is een prachtig geschenk. We lezen nog regelmatig passages en interviews in onze boeken terug.

Leo Koppelaar
(voormalig) commercieel directeur AFAS Software
Truus Koppelaar
(voormalig) directeur marketing AFAS Software


Ook in de open-kaartopzet blijft er genoeg speelruimte om te verrassen. We hebben genoeg ideeën om het boek nog exclusiever te maken, nog meer toe te snijden op de persoon. Ook in vormgeving. Die kunnen we natuurlijk niet prijsgeven, anders is het geen verrassing meer, maar daar komen we graag over praten. Vrijblijvend en kosteloos.

Guinevere heeft al diverse Signatuurboeken gemaakt, onder wie voor Feyenoord-directeur Eric Gudde, Leo Koppelaar (als commercieel directeur AFAS) en Truus Koppelaar (als marketingdirecteur AFAS) en toptennisser en tennisevent-organisator Jacco Eltingh.



Alles wat op deze plaats door anderen al is gezegd over kwaliteit en originaliteit kan ik meer dan beamen. Als directieteam hebben we Eric Gudde bij zijn afscheid een Signatuurboek gegeven, en het is in alles een uniek cadeau en een schitterend document. Onvermeld mag daarbij niet blijven hoe prettig het proces van het maken met Pieter is verlopen. Wat een vakman! Gedurende meer dan twintig jaar in de journalistiek en voorlichting zelden zo'n punctuele, integere en goede interviewer tegengekomen. En een prettig mens bovendien.

Raymond Salomon
Manager Communicatie en Media Feyenoord Rotterdam